Näytetään tekstit, joissa on tunniste jälkiruoka. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste jälkiruoka. Näytä kaikki tekstit

maanantai 24. helmikuuta 2014

Svyturys Baltas


Vehnäolutta liettualaiseen tyyliin nautittiin vilnalaisessa ravintolassa alkupalojen kostukkeeksi. Sopivan sameaa olutta, olisi ehkä pitänyt juoda jälkiruoaksi. Olut on makeahkoa vehnäolutta, jossa on sitrusta, mutta ei banaania.  Nimi jäi kyllä vähän epävarmaksi, Forto Dvaras -ravintolan tarjoilu oli suhteellisen ripeää, tai ruoan valintaan tuli keskityttyä vähän tarkempaa, maha tuli täyteen. 50 cl, n. 5%, 4/5


sunnuntai 10. marraskuuta 2013

Ginger Grouse

Keppanakellarissa olisi voinut ottaa jälkiruoaksi köyhät ritarit, mutta nyt valikoitui Famous Grouse viskillä maustettu inkivääriolut. Kategoria on kyllä olut-blogistin sfäärin äärilaidalla. Lasiin kaadettiin lisäksi jäätä ja lime. Maku oli aika limunainen, vähän makea, mutta ei liikaa, inkivääri maistuu, viski ehkä vähän tuoksahtaa nielaistessa. Helleolut, mutta kun nyt on marraskuu. 275 ml, 4,0%, 4/5