Duvel-ystävän mieleinen pullollinen sisälsi vähän ruskeaan taittuvaa meripihkaista vaalealla kuohuvaa belgialaista alea. Tuoksuu hedelmäiseltä pullahiivalta. Ensihörppäys palauttaa makuna vähän banaania, vehnää, makeutta ja aavistuksen alkoholia. Ei ole nopeaa juotavaa, makeus, alkoholi ja vehnäisyys antavat jotain poretta, jälkimaussa makeutta ja hippu humalaisuutta, sekä ovelaa kirpeyttä. Ostin oluen Telliskiven Sipistä, bbe 06/11/2026. 33 cl, 10,5 %, 4/5
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Sip. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Sip. Näytä kaikki tekstit
lauantai 23. toukokuuta 2026
lauantai 5. elokuuta 2023
Purtse Tai Boh Amber Lager
Tallinan Telliskiven Sipistä ostin virolaista kuparista lageria, jonka vaahto on ohut, mutta kestävä. Tuoksu on voimakkaan maltainen. Etiketissä sanottiin että jos ne saavat ankan maistumaan appelsiinilta, niin kyllä me saamme oluen maistumaan mandariinilta. Ensihörpyssä mandariinia ei heti pehmeyden joukosta löytynyt, toisella hörpyllä mandariini otti näyttämön itselleen, vähän raikasta sitruunaakin ehkä minttuakin, maltaisuutta ja multaisuutta. Erikoinen tai sekava kokonaisuus. 330 ml, 6,5 %, 3/5
lauantai 12. tammikuuta 2019
Sip Teine Aastapäev Chipotle Morita Foreign Stout
Virolaisen olutkaupan ja Tankerin yhteistyöolut tarttui aikanaan Tartosta ostoslaatikkoon. Olut on Sip-kaupan 2-vuotissynttäreiden kunniaksi pantu, myöhemmin Sip on jo täyttänyt kolmekin vuotta. Best before merkintä on kyllä oluessa mennyt yli, mutta ei se mitään haittaa. Olut on mustaa, vaahtoa on aluksi reilusti, mutta se rauhoittuu kestäväksi vaaleanruskeaksi matoksi oluen päälle. Tuoksussa on paahdetta. Maussa on samaa paahdetta, tummaa suklaata, humalaa ja lämpöä. Chiliä ei tunnu ensin löytyvän, se iskee jälkimaussa. Kun chili on ensin ilmoittanut itsestään, niin se jää lämpöpatteriksi kurkkuun. Chili tai alkoholi kerää mukavaa lempeää pistelyä kielen päällä, joka voimistuu jokaisen hörpyn jälkeen. 60 IBU, 330 ml, 7 %, 5/5
lauantai 7. huhtikuuta 2018
Käbliku & Sip Kolmas Aastapäev Kakao Ja Vanilliga Imperial Stout
Tarton Aparaaditehaksen Sip Veini- ja öllepoodista ostin kaupan omaa olutta, jonka Käbliku Pruulikoda on valmistanut kaupan 3-vuotissynttäreitä varten. Kaadettaessa lasiin paljastuu punaista sävyä mustasta oluesta, vaahtoa ei oikein synny. Maussa on luvatusti kaakaota ja vaniljaa. Makeus peittää alkoholia ja humalat lopuksi peittävät makeutta. Olut on liukasta ja vähähiilihappoista. Alkoholi kyllä tuntuu reippaasti varsinkin jälkimaussa. Todella lämmittävää, ei ole kevytolutta vaan raskaampaa, silti olutta on helppo juoda. Mielipide vähän vaihtelee juodessa, että onko tämä nyt jotain olutkonjakkkia vai erityisen hyvää olutta. 60 IBU, 330 ml, 10,5 %, 5/5
Labels:
5
,
alkoholi
,
aparaaditehas
,
hiilihappo
,
jälkimaku
,
kaakao
,
lämmittää
,
musta
,
olutkauppa
,
olutkonjakki
,
peittää
,
raskas
,
Sip
,
Tarto
,
vanilja
Tilaa:
Blogitekstit
(
Atom
)

