perjantai 28. maaliskuuta 2014

Young's Special London Ale

Perjantaipullo oli tällä kertaa brittiläistä alea, joka etiketin mukaan oli käynyt vielä pullossa. Tuoksu oli yllättävän makea, fiksummat sanoisivat toffeinen. Ensipuraisukin oli toffeinen, mutta sitten ratsuväkenä paikalle hyökkäävät humalat. Oudon paljon hiilihappoa on tässä sameahkossa oluessa, aiheuttaisikohan se pienen metallisuuden jälkimakuun. Tuntuma paranee nautiskellessa. 500 ml, 6,4%, 5/5


tiistai 25. maaliskuuta 2014

Bishops Finger

Pint of bitter, please! Brittiläistä alea kelpaa nautiskella rauhallisesti. Kastanjanruskeaa olutta, maku on yllättävän kirpeä, sisäposket kuivuvat. Piispan sormi on etiketin mukaan ohjannut pyhiinvaeltajia Canterburyyn, pitäisiköhän lähteä? Pubissa toimisi varmasti vielä paremmin. Hämärästi muistaisin nähneeni tällaista marketissakin, tämän ostin jostain muualta. 500 ml, 5,4%, 4/5

lauantai 22. maaliskuuta 2014

Libertine Black Ale

Kevätaurinko houkutti ensimmäiselle terassioluelle, sisätiloissa kotiterassilla, mutta kuitenkin. Brew Dogin musta IPA tuoksuu mustalleviinimarjalle, mutta maku tumma ja giniä ja greippiä hyppää jälkimaussa esille. Vähän täytyy alkaa fanittamaan Brew Dogia, ei taida olla huonoa olutta heillä. Jos tätä joisi silmät kiinni, niin ei varmasti arvaisi että olut on mustaa. Kyllähän tätä tekeekin mieli juoda silmät kiinni. Vahva olut maistuu vatsaan saakka. 330 ml, 7,2%, 5/5