Näytetään tekstit, joissa on tunniste kuohuta. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kuohuta. Näytä kaikki tekstit

tiistai 16. kesäkuuta 2026

Northern Monk Beyond Bold New World IPA

Nimipäivä on sen verran suuri juhla että sitä pitää juhlia ehkä pari viikkoa ainakin lahjanantajien mielestä. Pohjoisen munkin Leedsistä tullut ipa kuohusi tölkin avauksen jälkeen holtittomasti aika paljon olutta terassille. Tuoksu on ehkä siksi aika maltainen, lasista nuuhkittaessa todella humalainen ja sitrusmainenkin. Väri on kultainen, hitusen sameutta. Maku on kuivahkon havupuinen, jotenkin kehittelen mukaan makeutta. Vähän greippsitruunaa ja märkää mäntyä, onhan ne sopivasti yhdistelty, sanotaan että kunnollinen perus-ipa. Kivasti on katkeroa jälkimaussa.  440 ml, 6,5 %, 5/5 




maanantai 27. huhtikuuta 2015

Rooie Dop 24/7 Session Ale

Miksi olut joskus kuohuaa pullosta yli? Tämä hollantilainen olut lamaannutti kaatajan ja pöydälle kuohui paljon hyvää olutta. Vähän harmitti, en kuitenkaan ryystänyt pöydältä tai puristanut rättiä kuivaksi lasiin. Lasista vaahto väheni, mutta ohut vaahto kerros suojasi loppua olutta. Tarton maitokaupasta ostettu olut maistui lievän katkeralta, vähän sitrukselta. De Molenin samean oranssi olut on sopivan kirpakkaa, mutta samalla lempeää ja vienoa rusinaa. Tasapäinen olut paranisi pienellä makukoukulla. 33 cl, 4,9%, 4/5, mitäs kuohui yli.

sunnuntai 28. joulukuuta 2014

Humala & Oder Humalarikas Lager

Joulupukki oli laittanut pakettiin perinteisen tyylikkäät olutlasit, joten niistä piti ensimmäisenä maistaa perinteistä olutta. Sakun Õlletehaksen H&O-lager ei ollutkaan ihan ennakkoaavistusten mukainen perinteinen lager, vaan väri oli ensinnäkin vähän punaiseen taittuva. Toiseksi avatessa olut kuohui yllättäen paljon ja maku onkin makeahko, ruohoinen ja humalainenkin. Onko tämä nyt edes lageria, hyvää kuitenkin, olut hävisi ainakin lasista nopeasti, en kuitenkaan usko että tuo johtui uusista laseista.
0,33 l, 5,0%, 4/5