Suvilahden panimon myymäläkopista ostin pari olutta. Ensimmäinen oli vaalea lager, jota ei taida saada kutsua kölschiksi. Vaahto on houkutteleva, valkoinen ja kestävä. Vähän samean kultaisen oluen tuoksu on aika makea ja vähän hedelmäinen. Oluessa on paljon kuplintaa, silti se ei ole erityisen kuplivaa. Helposti tulee maltaista olutta kulauteltua, onhan tässä paljon makua. Olut livahtaa nieluun ilman suuria ponnisteluja. Jälkimaussa on vähän humalia, kivaa kirpeyttä kuitenkin. 0,44 l, 4,5 %, 4/5
Näytetään tekstit, joissa on tunniste livahtaa. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste livahtaa. Näytä kaikki tekstit
tiistai 2. kesäkuuta 2026
perjantai 9. maaliskuuta 2018
A Le Coq Brewed In Dorpat Imperial Extra Double Stout
Tyylikäs etiketti kuvastanee tartolaisen oluenpanemisen historiaa. Pullon koko on sopiva. Oluen väri on musta. Vaahto on pieni mutta sitkeä sametti. Tuoksussa on banaania. Paahteista makeaa stouttia soljuu helposti, vähän liiankin helposti imperial extra doubleksi nieluun. Paahteisuus livahtaa makunystyröitä herätellen ohi, jättäen vähän öljymäistä tunnelmaa, makeaa banaania jää pyörimään nieuluun. 18 EBC, 150 EBC, 0,4 l, 7 %, 3/5
Tilaa:
Blogitekstit
(
Atom
)
