perjantai 21. maaliskuuta 2014
Emmer Tripel
Malmgård eli Malminkartano onkin Pernajassa ja sieltä tulee belgityyppinen luostariolut. Maku on lievästi hedelmäisen täyteläinen ja väri on oranssinen, vaahto on nopeasti katoava. Mukava nautiskeluolut maistuu hedelmäiseltä ja sopivasti hiivaiseltakin. Tässäkin maistuu lievästi sahti ja kotiomenaviini, pakko selventää että edelliset hyvällä tavalla. Isomakuinen ja täyttävä nautiskeluolut. 50 cl, 8,3%, 5/5
torstai 20. maaliskuuta 2014
Aldaris Luksus
Tavallista olutta Latviasta nautittiin tyytyväisenä. Tavallinen oluthan on hyvää. Tämän pullollisen raahasin Riikan lentokentältä. Pullo on erikoinen designiltaan, mutta olut on silti ihan normaalia. Tavallista vaaleaa lageria, jossa on alkuun hyvä vaahto, maku on pehmeää pienellä aavistuksella kuusesta. Voisi juoda useammankin pullollisen.
0,5 l, 5,2%, 3/5
Labels:
3
,
design
,
kuusi
,
lager
,
Latvia
,
lentokenttä
,
pehmeä
,
pullo
,
Riika
,
tavallinen
,
tyytyväinen
sunnuntai 16. maaliskuuta 2014
Prykmestar Kahvi Stout
Sunnuntai-päivällisen jälkiruokana oli olutkellari-blogin (http://olutkellari.blogspot.fi/2014/03/alkon-pienpanimo-oluet-2014-vakka.html?m=1) innoittamana banoffe ja Vakka-Suomen Panimon tumma kahvistout. Banoffe oli 5/5, ja olut oli hyvää myös. Kahvinmakua oli mukana. Makeutta ei juuri löytynyt, mikä tietty sopi hyvin makeaan jälkiruokaan. Maku oli kuitenkin vajavaisesti täyteläinen, vähän kuiva, jälkimakua on, vähän kireä kylläkin. Yhdistelmä on täyttävä, ehkä suurempi syyllinen on kuitenkin banoffe. 50 cl, 6,0%, 4/5
Labels:
4
,
banoffe
,
jälkimaku
,
jälkiruoka
,
kahvi
,
kireä
,
kuiva
,
olutkellari
,
päivällinen
,
sunnuntai
,
syyllinen
,
tumma
,
Täyteläinen
,
vajavainen
Tilaa:
Blogitekstit
(
Atom
)


